sv14

페이지 정보

profile_image
작성자구라 조회 27회 작성일 2020-09-20 15:16:07 댓글 0

본문

SV14 Sea Trial

First Sea Trial of the adaptive sailing boat
Diego Cukaric : can this boat captise?

SV14 Yacht Build - Ep1 - Introduction and setup

What a privilege it is to be a part of the SV14 project that intends on building thousands of Yachts for the disabled community world wide. The yacht is designed by Simonis Voogd and will be one heck of a beautiful racing vessel when completed.

We at SATOSA Challenge are incredibly excited to have all our cuttings delivered this week and to have started our build. We plan on documenting every part of our build so that all the other teams around the world do not have to re-invent the wheel.

Thank you once again to Peter Jacops, Russell Vollmer, Alexander Simonis and Maarten Voogd.

Thank you to our sponsor HANSAWORLD for their continuous and generous support with our projects.

#Sailing, #DisabledSailing, #Disability, #Adventure, #MakeTheWorldABetterPlace, #BoatDesign, #BoatBuilding, #WoodWork, #DoItYourself, #DIY, #Fun, #Passion, #MicroBoats, #Racing

SV14

Via Facebook kwam een vraag; wie wil een boot ontwerpen die betaalbaar en een toegankelijke is voor mensen met een beperking. Als reactie daarop zijn Alex Simonis en Maarten Voogd de uitdaging aangegaan. Met hun 30 jaar ontwerp ervaring hebben ze dit in een kleine modern vormgegeven kielboot verwerkt.
Deze moderne rompvorm is niet alleen nodig om snel te zeilen, maar vooral ook om maximale stabiliteit te bieden. Vanwege de beperkte mobiliteit van de bemanning moet de boot zo rechtop mogelijk varen.
Dat gebeurt nu op twee manieren: De ene wordt vormstabiliteit genoemd, een brede boot zorgt hier voor en de andere komt door het
lage zwaartepunt, in combinatie met een hoge ballastverhouding (gewicht-stabiliteit).
Deze SV14 klasse heeft onderaan een kiel met een bulb van 110 kilo. Het resultaat is een hele stabiele boot. Dit betekent dat de boot kan kantelen (90 graden) en wanneer hij nog 40 graden verder naar beneden wordt geduwd, zal hij nog steeds rechtop komen. Dit is van vitaal belang voor de veiligheid in het geval van een onverwachte windvlaag of golf.
Een ander veiligheidskenmerk wat is opgenomen in dit ontwerp zijn de vier waterdichte compartimenten. Dit zijn zeer strenge veiligheidseisen die normaal worden toegepast op zee-
zeilende race jachten. Hierdoor is dit ontwerp zo veilig mogelijk geworden.
De zeilers zitten op stoelen achter elkaar die in beide richtingen 20 graden elektrisch kunnen kantelen, zodat ze rechtop kunnen zitten in de meeste vaaromstandigheden, wat enorm bijdraagt aan het zeilcomfort van de bemanning.

... 

#sv14

댓글목록

등록된 댓글이 없습니다.

전체 2,303건 1 페이지
게시물 검색
Copyright © www.seoulfoodfest.co.kr. All rights reserved.  Contact : help@oxmail.xyz